fbpx

האם ביטוח מקיף מכסה נזק לרכב במלחמה ?

מספר כלי הרכב שנפגעו במהלך אירועי הלחימה האחרונים הוא חסר תקדים. אלפי כלי רכב בישראל נשרפו, נפגעו או פשוט יצאו מכלל שימוש במהלך המלחמה. בעלי הרכבים שמחזיקים בדרך כלל בביטוח מקיף שואלים את עצמם האם סוכנות הביטוח תיקח על עצמה את האחריות לתיקון הנזק. אנחנו כאן כדי לענות לכם את התשובה לשאלה הזו, ולעזור לכם לקבל את הפיצוי.

ביטוח מקיף

ביטוח מקיף הוא ביטוח שנועד לכסות נזקים לרכב שלא אירעו בהכרח במהלך תאונה. קריסה של עץ על הרכב, שריפה או הצתה הם חלק מהמקרים שאותם ביטוח מקיף מכסה. המלחמה האחרונה מעלה את השאלה האם הביטוח הזה מכסה נזק שחווינו בשל אירועי הלחימה למשל נפילה של רקטה על הרכב. אולי תופתעו לשמוע שהתשובה היא לא, אבל זה ממש לא סוף הסיפור.

 

נזק בשעת לחימה

המחיר הרב שאותו משלם העורף בישראל במהלך המלחמה הוביל את המדינה להעביר חוק שמפצה את האזרחים בשל נזק לרכוש. המשמעות של החוק הזה היא שנזק לרכב במלחמה אמנם לא מכוסה על ידי ביטוח מקיף אך כן מכוסה על ידי המדינה. מי שאחראי להעניק לכם את הפיצוי הזה היא קרן מס רכוש.

מס רכוש

מס רכוש אחראים לבצע הערכה של הנזק מיד לאחר שהוא קורה, וכך לקבוע את גובה הפיצוי שאותו אתם מקבלים. בכל מקרה של נזק ייפתח עבורכם תיק במס רכוש, ועליכם לעקוב אחר התיק כדי לראות שאתם מקבלים את מה שמגיע לכם. לפני כן, חשוב להבין נקודה מסוימת ביחס להערכת הנזק.

 

הערכת שמאי

השמאי של מכס רכוש יגיע לזירת הנזק יחד עם כוחות הביטחון. עליכם להימנע עד כמה שאפשר מכל שינוי בזירת האירוע, כדי שהשמאי יוכל להעריך בצורה מדויקת מה הנזק שחוויתם. נסו לא לגעת ברכב, וכך ברגע שהשמאי יגיע הוא יוכל לראות בדיוק מה קרה לרכב שלכם, לתת לכם את הערכת הנזק, ולהסביר לכם איך להמשיך בתהליך לקבלת הפיצוי.

 

הגשת פנייה מקוונת

כאמור, כבר בעת ההגעה של השמאי לשטח תוכלו לקבל ממנו הדרכה כיצד להגיש את הבקשה בצירוף הממצאים שאליהם הוא הגיע כדי לקבל את הפיצוי שלכם כמה שיותר מהר. למרות זאת, ישנם מקרים שבהם ההגשה עלולה להתעכב, ולכן כדאי שתכירו את האופציה להגיש פנייה מקוונת. באתר של רשות המיסים ישנו סרטון שמפרט לכם איך להגיש את הבקשה בצורה מהירה ויעילה.

לסיכום

ביטוח מקיף על הרכב מכסה נזקים רבים, אולם למרבה הצער הוא לא מכסה נזקים שאירעו בשעת הלחימה כתוצאה מאירועי הלחימה. עם זאת, אם חוויתם נזק לרכב במהלך הלחימה אתם לא לבד. קרן מס רכוש של המדינה מפצה בעלי רכבים בגין נזק לרכב. כדי לקבל את הפיצוי הרכב שלכם יעבור הערכת שמאי, והוא כבר ידריך אתכם כיצד להגיש את התביעה לקרן מס רכוש ולקבל את הכסף.

למידע נוסף

מאמרים קשורים

אובדן כושר עבודה,נכה,אובדן הכנסה,ביטוח,סוכן ביטוח (2)

אובדן כושר עבודה

כיסוי זה מאפשר למבוטח לקבל תשלום חודשי . כתחליף למשכורת, במקרה של מחלה או תאונה . ולהבטיח מקור הכנסה אשר

קרא עוד
ביטוח בריאות,האדי טריף ביטוח ופיננסים,,סוכן ביטוח

ביטוח בריאות

ביטוח בריאות פרטי הוא נוסף על ביטוח הבריאות הממלכתי והמשלים, למקרה שיזדקקו לטיפולים רפואיים מיוחדים, תרופות שאין בסל התרופות, ניתוחים

קרא עוד
ביטוח,ביטוח משכנתא,ביטוח חיים,סוכן ביטוח (3)

ביטוח משכנתא

משכנתא היא הלוואה הנלקחת מהבנק לצורך רכישת נכס, לשם מגורים או השקעה. הבנק דורש מכל מי שגובה ממנו הלוואה זו

קרא עוד
ביטוח בריאות,האדי טריף ביטוח ופיננסים,,סוכן ביטוח

ביטוח מחלות קשות

החיים מזמנים לנו מידי פעם מצבים ואירועים בלתי צפויים, הדורשים מאיתנו התמודדות כספית ולעיתים גם בריאותית, כמו במקרה של גילוי

קרא עוד
Scroll to Top